»
SUBWAY® Business » Istoricul Subway®

Istoricul Subway®

Începuturile SUBWAY®

SUBWAY®Povestea de succes a restaurantelor SUBWAY® a început în urmă cu 50 de ani, când Fred DeLuca a deschis primul restaurant în Bridgeport, Connecticut. Ideea sa de a vinde sandvișuri a fost una revoluționară, iar succesul de care s-a bucurat a dus la transformarea unei afaceri locale la o afacere de franciză globală. Ca mulţi dintre colegii săi, Fred visa să termine o facultate. Cu toată dragostea sa pentru muncă, spiritul competitiv şi încrederea sa, Fred lucra pentru 1,25 de dolari pe oră la o fierărie, ceea ce nu era de ajuns pentru finanţarea studiilor sale. Descurajat, Fred a cerut un sfat de la Dr. Peter Buck, un vechi prieten al familiei. Amândoi se cunoşteau de ani buni, iar Fred i-a împărtăşit visul său de a deveni doctor în medicină, aşteptând ca Dr. Buck să-i împrumute jumătate din suma necesară pentru aceasta. În schimb, Dr. Buck i-a dat o idee care va schimba viaţa lui Fred şi a multor oameni din lumea întreagă. Un restaurant cu sandwich-uri a fost ideea revoluționară. Iniţial Fred a primit ideea cu scepticism, însă, după ce Dr. Buck i-a explicat cum un restaurant de sandwich-uri ar putea finanţa studiile lui Fred, acesta a fost de acord. În aceeaşi seară Fred şi Dr. Buck au creat parteneriatul care trebuia să ducă la apariţia primului restaurant SUBWAY®. Cu $1,000 împrumutați de la prietenul său, Peter Buck, Fred a pus bazele unui parteneriat care urma să revoluționeze industria restaurantelor. Încă de la început afacerea a avut un obiectiv ambițios – să deschidă 32 de restaurante în 10 ani. 


Dezvoltarea rețelei SUBWAY®

SUBWAY® este cea mai mare rețea de restaurante cu servire rapidă din lume. În momentul de față SUBWAY® numară peste 43,500 de restaurante în 110 țări. Cu peste zeci de mii de francizați în lumea întreagă, SUBWAY® este un business de succes, dovedit de poveștile frumoase ale fiecărui francizat în parte. Încă din 1966, de la deschiderea primului restaurant, când Fred DeLuca a luat decizia de a investi într-un business, SUBWAY® s-a extins constant cu o rată de creștere de peste 862 de restaurante pe an. În 50 de ani de la vizionara decizie a celui care a pus bazele SUBWAY®, afacerea a crescut constant, ajungând la vânzări anuale de peste 18 miliarde de dolari (în 2012). 
 


Sistemului de francizare SUBWAY® are la bază sandwich-urile grozave pe care le pregătim. De fapt, acestea sunt atât de grozave încât mulţi dintre clienţii SUBWAY® au devenit proprietari pur şi simplu pentru că au încredere în produs.

Datorită structurii de susţinere extraordinare a francizei SUBWAY® şi a tradiţiei, creşterea accelerată,continuă a numărului de francize nu mai este o surpriză. Franciza SUBWAY® a ocupat locul 1 în ierarhia francizelor operaţionale la nivel interanţional în 2011 de ediţia Franchise 500® a revistei Entrepreneur®, această ierarhie având la bază studiul şi analiza francizelo active la nivel mondial. Obiectivul de afaceri a SUBWAY® este să devină nr. 1 în ierarhia lanţurilor de restaurante fast food, atât în ierahia stabilită de clienţi cât şi ca număr de locaţii pe toate pieţele pe care le deserveşte. Preponderent, aproximativ 70% din noile francize au fost achiziţionate de proprietarii care sunt deja deţinătorii unor francize.

Birourile SUBWAY® din întreaga lume

Afacerea SUBWAY® s-a dezvoltat constant, iar în momentul de față, pentru a controla rețeaua la nivel global, SUBWAY® are birouri în întreaga lume. Birourile regionale sunt în Europa, Australia, Asia, America Latină și continentul Indian. Operațiunile din Europa sunt coordonate din Amsterdam, agenții de dezvoltare au drept scop extinderea și consolidarea prezenței SUBWAY® în țările în care restaurantele sunt prezente. 

Fun Facts

SUBWAY® s-a remarcat de la bun început prin sandwich-urile ”submarin”. Pe parcurs meniul s-a diversificat, îmbogățindu-se cu salate, deserturi și băuturi. Cel mai cunoscut sandwich SUBWAY® este BMT care inițial era prescurtarea de la Brooklyn Manhattan Transit. Ulterior, odată cu globalizarea afacerii, acesta a devenit Biggest, Meatiest, Tastiest. Ingredientele proaspete și selecția de peperoni, salam și șuncă fac din acest sandwich un element iconic al afacerii SUBWAY®.

Știați că...

Societatea SUBWAY® lansează iniţiative durabile pentru a îmbunătăţi organizarea la nivel global concentrându-se pe eficenţă energetică, economisirea rezervelor de apă şi a resurselor, reducerea cantităţii de deşeuri, oferirea unor produse de calitate, sigure.
Iată câteva exemple pentru rezultatele obţinute până în prezent: Am redus cantitatea de carton folosită pentru ambalarea produselor. Prin creşterea cantităţii de produse introduse în acelaşi ambalaj vom economisi peste 400 tone de carton în fiecare an! Mai mult, vom folosi mai puţine camioane pentru a transporta acelaşi volum de produse. Am introdus echipamente cu eficienţă energetică sporită. O serie de restaurante din Marea Britanie şi Irlanda dispun de echipamente care folosesc hidrocarbură ca agent de răcire, ceea ce economiseşte până la 13% mai multă energie comparativ cu produsele existente.
SUBWAY® continuă să coopereze cu furnizorii pentru a îmbunătăţi conţinutul nutritiv al alimentelor pe care le serveşte. Începând din iunie 2009, s-au eliminat toate grăsimile trans, artificiale, din produsele de bază, iar în Marea Britanie şi Irlanda am redus conţinutul de sare cu o medie de 33% la toate produsele. Ceaiul şi cafeaua sunt certificate de Rainforest Alliance!